Heb je een vraag? Stel deze hier

Hoe kan ik veilig op pad met het coronavirus?

Jouw welzijn is onze topprioriteit. Het doel van Camptoo is om je zorgeloos de vrijheid van een campervakantie te laten ervaren. Nu de wereld te maken heeft met een uitbraak van het coronavirus (COVID-19), realiseren we dat het superbelangrijk is om het vertrouwen dat je in ons stelt wederom waar te maken. 

We hebben geluisterd naar de behoeftes van onze gebruikers en controleren dagelijks de updates van het RIVM en het WHO (World Health Organization). We werken samen met ons team van ontwikkelaars, productspecialisten, communitymanagers en de klantenservice om de juiste oplossingen te ontwikkelen, waarover we je hier graag berichten. 

Voor je reis

  • Heb je nog geen betaalde reservering? Overweeg dan wel om vast te reserveren en kies voor een camper die de annuleringsvoorwaarden op 'Flex' heeft staan. Dit geldt voor een  groot aantal campers, klik hier voor het overzicht. 

  • Omboeken naar een later moment?
    Ga hiervoor in overleg met je verhuurder. Het verplaatsen van de boeking naar een periode later in het jaar kan eenvoudig online geregeld worden en hier zitten geen kosten aan verbonden. Je kunt de boeking ook naar dezelfde periode volgend jaar verplaatsen, of nog even tijdelijk naar bijv. november zetten in overleg met de verhuurder als je nog geen datum wilt prikken. Mocht je de boeking verplaatsen naar een duurdere periode, hoef je alleen het verschil bij te betalen.

  • Toch liever annuleren? De verhuurder van je voertuig kiest welke annuleringsvoorwaarden er van toepassing zijn, en hoe dichter je bij het vertrekmoment zit, hoe hoger de annuleringskosten zijn. Je kunt direct zien wat jouw annuleringskosten zijn via de website. Ga hiervoor naar ‘mijn reizen’ en open je reservering. Hier kan je zelf de boeking annuleren en zie je voor je bevestigt hoeveel kosten er in rekening gebracht worden en hoeveel je terug krijgt. De verhuurders krijgen hun deel van de annuleringskosten ook automatisch uitbetaald op de dag van vertrek. Op deze annuleringskosten worden geen uitzonderingen op gemaakt, ook niet als je originele reis plannen door Corona niet door kunnen gaan; we raden je wel aan bij je reis- of annuleringsverzekering te vragen of zij dit vergoeden. Als je kiest voor deze optie kun je direct annuleren, en wordt een eventueel teveel betaald bedrag automatisch teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt.

  • Heb je een betaalde reservering en ga je toch op pad? Dan raden we je aan om goed in de gaten te houden welke gebieden veilig zijn om naar toe te reizen. Check van tevoren goed je reisplannen en wat de lokale regels zijn van het gebied waar je heen gaat en of je met je vakantieplannen geen maatregelen overtreedt. Bespreek je reisplannen van tevoren ook goed met de verhuurder. Controleer vervolgens ook campings, camperplaatsen en kampeerterreinen geopend zijn, zorg dus dat je niet voor een dichte deur staat.

  • Annuleert de eigenaar je boeking? Neem dan contact op met ons support team. We zullen je ondersteunen om de best passende vervanging voor je te regelen.


Tijdens je reis
Ga of ben je op reis hou dan goed de nieuwsberichten en de richtlijnen van het RIVM plus lokale autoriteiten goed in de gaten. Zorg dat je goed geïnformeerd bent en op tijd kan handelen wanneer nodig. 

  • Je hebt je eigen keuken, slaapkamer en badkamer bij je, waar geen onbekende mensen gebruik van kunnen maken. Zorg voor een goed gevulde koelkast en watertank zodat je zelf kan bepalen waar en wanneer je uitstapt.In navolging van de berichten kun je altijd je reis wijzigen naar een andere (veilige) regio. Volg hierbij de richtlijnen van het RIVM en vermijd zoveel mogelijk het buitenland, bekijk de actuele status op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

  • Controleer van tevoren je gasflessen. Met gevulde gasflessen, een gevulde watertank en een goede accu ben je geheel zelfvoorzienend. 


Na de reis
Mocht je twijfels hebben na de reis over je gezondheid, laat dit weten aan de eigenaar en het Camptoo team. Het welzijn van onze community van huurders en verhuurders blijft onze top prioriteit. We werken in teamverband met onze verhuurders en bieden educatie zodat uitgebreide maatregelen worden genomen om besmetting te voorkomen.

Kortom, we zijn altijd voor je bereikbaar om jou te helpen bij je volgende boeking. 

Kom je er niet uit? Stel je vraag dan rechtstreeks aan ons customer happiness team!

Stuur ons een bericht en we komen zo spoedig mogelijk bij je terug
Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 17:30 uur. Van mei tot september ook op zaterdagen